torsdag 24 januari 2013

Snapsbilder

Nu var det sådär hiskeligt längesen jag publicerade något på bloggen igen. Men det får vara okej har jag bestämt mig för. Den ska vara kul för mig och något slags tvång.

Men nu kommer här lite bilder i alla fall. Liksom bilden i förra inlägget är de här tecknade för Smålands nations sångbok. De är av lite varierande kvalitet och teknik. Vissa är ritade med pennan i högsta hugg och engagemang och andra under självtillfogat psykiskt pistolhot. Ni kan väl se om ni kan lista ut vilken (dryckesrelaterad) visa de är tänkta att tillhöra. Rätt svar hittar ni längst ner.

















Rätt svar är:
1. Helan går
2. What shall we do with the drunken sailor. Är väl ingen given snapsvisa direkt, men den är i vilket fall med i sångboken.
3. Måsen
4. Om cykling
5. O gamla klang och jubeltid. Räds ej om ni inte känner till denna visa. Studentikost dravel.


Jag lägger kanske ut resten av bilderna en annan gång.


Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar