torsdag 7 februari 2013

I väntan på praktik

I mitt program ingår en praktikperiod på sex veckor men min praktik är bara fyra veckor. Så ni som har era huvuden med er räknar snabbt ut att det blir två veckor till övers. Två "lediga" veckor som jag avnjuter just nu. Jag vet, jag vet - det är otroligt oortodoxt att som 80-talist inte konstant vara karriärshungrande och använda varenda minut av sin lediga tid till att bygga upp något slags yrkesethos, men jag tycker det är otroligt skönt att ha de här två veckorna där jag får göra lite vad jag vill. Och jag vägrar ha dåligt samvete över det. Jag har tid att äntligen fixa i ordning i mitt nya rum, att måla de möbler jag länge gått och tänkt att jag ska måla, ta itu med junk som hängt över mig, rita och måla, läsa och blogga. Vi tar väl och slår ihop två av de grejerna och checkar av på listan nu med detsamma: rita + blogga. Här kommer en bild jag ritat på han den där killen jag brukar umgås med om dagarna. Fin kille.


Skelögd som vanligt när jag ritar av honom. Men det är väl nåt fel på hans ögon misstänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar