lördag 12 maj 2012

When I sweat the technique

Igår hittade någon till min blogg genom att söka på "dog ena tvillingen i jarry [jävligt mycket sic] potter?"...nya nivåer av ignorans uppnådda...


Annars: på händelsefronten intet nytt, förutom att jag i trenne dagar har utkämpat ett postpone-krig med Windows Update, vilket väl fienden ser ut att vinna relativt snart. Jag avskyr att uppdatera program av alla dess slag på min dator. Dels för att jag är lat och dels för att jag har svårt för att hantera teknikrelaterade förändringar. Detta har lett till att (a) min dator är väldigt långsam i vissa avseenden, (b) vissa saker som borde fungera inte fungerar (jag vägrade exempelvis i flera månader att installera en nyare version av VLC media player, vilket gjorde att jag inte kunde spela upp några filer i MP4-format. Jag har dock nu dukat under för denna, enligt mig, smått irriterande men oundvikliga utveckling av multimediaformatet) och (c) att min IT-konsulterande faders reaktion varje gång jag ber honom se över min dators långsamhet blir denna:




tätt följt av denna:






Inte nog med att jag har 6571 uppdateringar som väntar, utan jag har även ofta "råkat" installera fem nya toolbars och ett antal mindre kännbara virus då jag glömt att uppdatera både virusskydd och brandvägg. Just nu är denna högst irriterande ovanan jag besitter dock ytterst påtagligt även för min del då en uppdatering av µTorrent kom med en kompletterande toolbar som täcker ungefär en centimeter av toppen på mitt internetfönster. Detta gör att jag bara ser ungefär en mm av rubriksfältet här på blogspot och alltså inte ser vad jag skriver i den rutan. Good times! 


Nej, nu ska jag erkänna mig besegrad av Windows Update och sedan återgå till mina studier.




Ha en fortsatt treflig helg, Kissekatter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar