lördag 7 juli 2012

Dasslektyrsoverhaul

Det första jag gjorde när jag kom hem till mina föräldrar var att klaga på att dasslektyrsutbudet inte hade uppdaterats över huvud taget sen jag var hemma i julas. Då detta möttes med en total avsaknad av reaktion sånär som på ett "Ja?" såg jag det som min uppgift att uppdatera den själv. Såhär omoget kul kan man ha med en Bamsetidning och en bläckpenna:




Tänk vad en överkryssad bokstav kan göra mycket för tolkningen av en text! Helt plötsligt blir det som att Lille Skutt i själva verket skryter om sina eskapader snarare än att han är rädd. Och Skalman har liksom tröttnat på Lille Skutts skroderande och ber honom veva ner några kilon, "vi har alla hört om dina bravader både en och två gånger, pysen." 

Dock är jag lite besviken på att min modifiering skapar fler frågetecken än vad den rätar ut: Varför åker pökets skidor till skogs? Är Bamse bara med i egenskap av ryggdunkarhejduk åt Lille Skutt? Hur kommer det sig att Skalman ifrågasätter hotellägarens flyktplaner? Och framför allt, vad är det egentligen för nasty shit Lille Skutt håller på med som är så vidrigt att hotellägaren helt sonika kastar in handduken och överger sitt egenhändigt uppbyggda semesterparadis? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar