onsdag 4 juli 2012

Semester

Åhå och tamejfan och drapåtrissor (etc) vad dålig jag är på att uppdatera! Men ni som oroar er kan ta det lugnt, jag ligger inte död och uppstyckad i ett dike, jag är hemma på permis från verkligheten. Vid närmare eftertanke är det förmodligen bara mor och far (framför allt mor) som möjligtvis skulle kunna tänkas oroas över det där med eventuell uppstyckning och dike och eftersom det ju faktiskt är just deras hem som avses när jag säger "hemma" och innefattar deras närvaro i sagda hem så känns det en smula överflödigt att be er att inte oroa er över min uteblivna uppdatering den senaste veckan. Scusi. My mistake. (Hej mamma!)

Hursomhaver, lillesemestern har tillåtit mig att rita en hel del, men då jag inte har haft tillgång till scanner kan jag inte publicera dem riktigt ännu. Men det kommer. Snart.

Lillesemestern har även lämnat utrymme för mig att tänka på saker. Här är ett axplock av saker jag har tänkt den senaste veckan:



  • Jimmie Åkesson, alltså. Att klockorna inte stannar varje gång han öppnar käften är ju ett under.

  • Ordvitsar är bara kul om man själv kommer på dem. I annat fall förtjänar de på sin höjd ett stramt leende och ett "heh." Exempel från helgens utflykt till Sandhammaren: "Man skulle kunna säga att tång-(låter som "thong," d.v.s. stringtrosa, uttalat på kass engelska)-loppor är havets flatlöss!" Förnöjt uttalat av en självgod Panelhöna, kyligt mottaget av Panelhönans syster med ett "teh" och ett obekvämt flackande med blicken.

  • Douchebags går att finna inom alla artfamiljer och alla ekosystem. Ny illustrationsserie för att påvisa detta följer inom kort.

  • Fotboll generellt, men EM-finaler i synnerhet, är fantastiskt dundertråkiga att titta på när utgången är given redan efter första halvlek.

  • Åskoväder och midnattliga monsunregn är bra för nedtryckning i skor och perspektivskapande.

  • Det räcker med en veckas ledighet för att ens sömnvanor ska regrediera till de hos en tonåring.



Nu ska jag sova. Förhoppningsvis i minst 10 timmar.

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar