onsdag 4 april 2012

Har du tändare? Nej, det har jag inte men jag har ett glödande ollon.

Apropå inlägget jag skrev för några veckor sedan, om att inte vilja vara "en av grabbarna" såg jag idag att bästa Bianca Kronlöf precis lagt upp en ny youtube-video som börjar på just det ämnet. D.v.s. tendensen vissa snubbar har att komplimentera brudar genom att köra någon variant av "Det är så skönt att hänga med dig för det känns inte som att hänga med en tjej".

Jag måste säga att av alla "Shit [blanks] Say"-videor som cirkulerar i cyberspace just nu så är Biancas mest träffande, i alla fall beträffande mina erfarenheter. Även om jag kan dra på smilbanden åt Shit Girls Say (ja, ibland är det skönare att skratta än att gråta åt stereotyper då de dessvärre existerar i alltför stor omfattning) och kanske ännu mer så åt Shit Nobody Says så kittlar denna videon mina fnissreflexer i mycket större utsträckning än dess amerikanska förlagor:


Återigen vill jag påpeka att jag inte på något sätt menar att alla snubbar/gubbar/män beter sig såhär, men många gör det tyvärr. Och idag väljer jag skratt över gråt.

Har ni inte sett hennes andra briljanta "Shit Snubbar Say"-videor kan ni göra det här och här. Bruden har grym komisk tajming! Ja, för att vara tjej då.



Ha en fortsatt bra onsdagseftermiddag/kväll, Kissekatter!


P.S. Frida: Jag sitter fortfarande på biblioteket OCH jag har faktiskt läst en del plus kommenterat i marginalerna. Det är inte ens fel att två prokrastinerar, så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar