söndag 29 april 2012

Kvalborgsdepp och Valborgspepp

Så vad hittar vi på idag? Jo, vi tjurar för att alla, precis ALLA, har kul på Kvalborg utom jag som måste sitta inne och jobba på min magisteruppsats. Vi prokrastinerar. Och vi tänker att imorgon, imorgon, då jävlar är det även vår tur!

Mina tidigare års Valborgspepplåtar:

2009

Våren dansas in i Lund med världens bästa John. Jag blir stupfull, som sig bör, däckar runt klockan sex och inleder maj med en penicillinkur till följd av infekterat skavsår från skor jag tvunget skulle ha på mig p.g.a. fåfänga. Good times!

2010

Första valborg jag firar i Uppsala då jag hälsar på min syster. Var egentligen inte så mycket mer än salongsberusad under hela dagen. Minns att det blev mycket fnissande åt och med andra, samt Disneysångs-singalong inpå småtimmarna. 

2011

Lyssnar tvångsmässigt på Nyan Cat flera dagar i sträck. Ganska kallt i parken. Snorig näsa. Men med många bra vänner (dock inte Frida som hade fått hjärnskakning dagen innan).

Och årets pepplåt:

2012
(Obs! Sämst liveversion, lyssna på Spotify istället.
Då kan ni även passa på att lyssna på den här som väl få bli årets bubblare.
Allt med basen i botten såklart!)

Kommer förhoppningsvis bli bästa valborg sen mannaminne och, om jag inte kommer in på utbildningen jag sökt till nästa termin, kanske också min sista valborg i Uppsala. Kommer att firas med alla bra människor och framför allt Frida som jag inte träffat på över en vecka och av någon märklig anledning knappt kan vänta tills jag får fyllehänga med igen. 

Som ni förstår är valborg en av mina favorithögtider (kallar man det ens en högtid?). Mest därför att jag får hänga med alla mina favoriter på en filt och vara hjärndöd för ett dygn, men också därför att vinterdepressionen äntligen lossnar efter sex månader som default mode. 

Nu ska jag återuppta mitt helhjärtade tjurande och halvhjärtade pluggande en stund till.

Ha en fin valborg, mina kissekatter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar