måndag 9 april 2012

Panelhönan och Alexander Kyckling

Matstinn som fan. Påskhelgen har med största sannolikhet satt kilotunga spår i form av ett power belt runt magen. Värt.

Men påsken ändå, det är ingen dum högtid. Har alltid tyckt att den inte är så mycket att hänga i varken granen eller påskriset (badam-dish!), men jag gillar att den är lite underdogen i högtidssammanhang. Inget man förväntar sig ska blir kul, men som av den anledningen ofta blir det. Och jag gillar ju underdogs som ni kanske vet.

Nu ska jag och mitt power belt paltkoma oss till morgondagen.

Jag lämnar er med en påskig remix/mashup av "Alexander Kyckling" (kompositör okänd?) och Daft Punks "Digital Love" som jag hörde på P3 för ett antal år sedan. Den hade fallit i glömska fram till nu. Jävligt skön ändå, och Daft Punks melodier känns ofta våriga. Jag gillar.

Håll till godo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar