tisdag 28 februari 2012

Brederin!

Skulle ta mig en snabb kissilur innan jag gick ut idag och möttes av det här på handfatet:


Det är alltså en typ av kroppsbehåringstrimmer tillhörande min manlige Amerikanska lägenhetskompis. Bilden är lite illa tagen så man kan här inte riktigt greppa vidden av snuskeriet som sitter fast i  apparaten. Och det kan ni vara glada för. Ganska snabbt gick det nämligen upp för mig att hårstråna, som dessvärre inte enbart var begränsade till trimmern utan även smyckade golvet med en extra badrumsmatta av typen "sporadisk rya," inte var av den skäggstråiga arten. Jag gjorde en kort avvägning där avsmak snabbt trumfade över lathet och jag begav mig till den andra toaletten knappt tre meter längre bort. Jag tänkte att formuleringen "Kvävd av pubis-och/eller rövhår" inte var något som jag ville skulle pryda min dödsruna dagen därpå. Med behov utförda begav jag mig så hemifrån och glömde snart bort denna smått traumatiska upplevelse...

...tills jag kom hem tre timmar senare och scenen jag möttes av i badrummet var exakt densamma. Med den lilla skillnaden att någon nu hade duschat där inne och förvandlat "sporadisk rya" till "toalettgolvsbackslick."

Nu är det så att jag ogärna skapar osämja i stugan, särskilt gällande något så trivialt som det här. Men att dela badrum med tre andra personer är bitvis ofräscht nog som det är utan att dessutom behöva samsas med något som kan liknas vid kvarlevorna av Chewbaccas bikini wax beach 2011. Ändock vill jag ogärna stå inför en direkt konfrontation med mannen i fråga gällande detta smått prekära ämne, konflikträdd som jag är. Så ja, jag bröt helt enkelt mot reko-rumskompis-kodexen och skrev en post-it-lapp. Men för att visa att jag kanske, eventuellt, inte förtjänar "uptightest roomie of the year"-award så lät jag min nyfunna broder från en annan moder, Rastamouse, framföra budskapet:


Måtte han nu fatta denna icke-subtila hint och rensa upp heltäckningsmattan imorgon. Nästa steg blir nämligen ett pubisbeklätt hästhuvud i sängen.

Peace out, mi brederin!

Uppdatering: Idag när jag kom hem var båd trimmer, rya och Rastamouse borta. Inte ett ord om incidenten har yttrats, förutom då trimmerägarn i relation till en youtube-video jag lagt upp på facebook frågade om jag gillade Rastamouse. "Jo..." sa jag, sen var det inte mer med den saken. Devisen "En svensk tiger" har kanske börjat smitta av sig även på mina utländska rumskompisar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar