tisdag 28 februari 2012

Ida

Så heter den sköna bönan som har Sveriges kanske bästa bakblogg. Så förbannat uppfriskande med en bakbloggare som också kan visa när bakeriet går fel så man slipper känna sig totalt värdelös när man själv sitter där med bulldeg upp till armhålorna i ett kök som ser ut som ruinerna efter bombningarna av Dresden och inte en kakjävel har man att uppvisa för besväret (för de är antingen uppätna redan i degstadium eller kasserade p.g.a. misslyckande). Ja, som ni förstår har jag vissa trauman kopplade till bakning (vilket jag väl egentligen borde sticka under stol med nu när jag ska bli fikavärd), och just därför uppskattar jag Idas blogg så mycket. Jag försöker absolut inte säga att hon gör dåliga kakor, tvärtom! Hennes kakor är för det mesta helt fantastiska, men till skillnad från många andra bak-och matbloggare vars bakerfarenheter är dolda bakom ett rosaskimrande hölje där allt är alldeles alldeles helvetes jävla underbart, så har Ida en hälsosam inställning till det hela och delger även bakslagen. Dessutom har hon skön humor och självdistans, två av de egenskaper jag uppskattar mest hos människor. Och ja, så är hon ju såklart en väldigt god vän till mig också. Om en vecka kommer hon upp till Uppsala och hälsar på! Och ni som inte har turen att få personligt besök av denna fräscha brud får alltså hålla till godo med hennes bloggo som undertecknad har illustrerat headern till:

Som vanligt klickar ni på bilden för att se den i större format!
Smaklig spis!

1 kommentar: