måndag 3 september 2012

Just nu

Jag lovade ju att jag skulle ta tag i bloggandet efter att ledigheten var slut och idag är den officiellt slut för idag började jag skolan. Och jag vet att många motsätter sig att kalla universitetet för "skolan" men jag kollade upp definitionen och jag tycker fan att det passar in så jag tänker fortsätta kalla det för det. Dessvärre är jag ganska trött för tillfället så kör en latvariant och snor en liten lista av Konstgreppskarin.


Vad har du på dig?
Rutig flanellskjorta och mukisbrallor med dålig passform (jo, det finns såna! Om man är ett cheap-ass som jag).

Hur mår du?
Trött efter koffeinkollaps, men ganska nöjd.

Vad önskar du dig just nu?
Cash.

Vad har du ätit idag?
Frulle och lite korv. Jävligt god korv. Och ska snart äta soppa.

Vad ska du göra ikväll?
Plugga är det tänkt.

Vad ska du göra imorrn?
Gå i skolan.

Vem saknar du?
Clare lite och min gamla hund, Chubby.

Senaste köp?
Kalender och kurslitteratur. Good times.

Vad skrattade du senast åt?
Hot om att bli fist i ansiktet. Panikskratt.

Vad grät du senast åt?
Att jag har så oförtjänt fina föräldrar.

Vem sov du senast med?
Johan.

Vad läser du just nu?
An Artist of the Floating World av Kazuo Ishiguro. Lite långtråkig tyvärr.

Senast sedda film?
Take This Waltz. Ganska kass.

Vilken svordom använder du mest?
Är inte så originell på den fronten tyvärr, så blir mest fan och jävla(r). Men även fitta slinker in relativt frekvent.

Vem var den senaste som ringde dig?
Frida.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Nä.

Senast 3 inkomna sms?
"Lycka till idag!"
"Här är din aktiveringskod för Mina Sidor på telia.se [dassigt shit samt nämnda kod]"
"Kom ut nu!"

Vad stod det i ditt senast skickade sms?
"Jau."

Vilken är din favoritlukt?
Munkar, höstdoft och nytvättade kläder. Har för övrigt för vana att dra in lukten från människor som går förbi så snabbt att de skapar ett vinddrag. Folk luktar förvånansvärt gott i allmänhet.

Vad är du rädd för?
Att folk jag bryr mig om ska råka illa ut, konflikter och misslyckanden.

En person du tycker är snygg?
Säger väl Michelle Williams då eftersom jag såg henne i den ganska kassa filmen igår.

Blir du lätt svartsjuk?
Nä, nästan aldrig, men avundsjuk blir jag däremot väldigt ofta.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Liz Lemon i 30 Rock.

Vem skrev senast till dig på facebookchatten?
Storasyster E.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Franska ordentligt. Men också ryska, finska och japanska.

Vilka sorts killar faller du för?
Smarta och roliga. Fast helst inte smartare och roligare än jag.

Vart vill du åka just nu?
Paris eller Östeuropa känns lockande.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Fyllde år för exakt en vecka sen och fick väldigt fina presenter då så känns inte så aktuellt med nya önskningar just nu, men återigen är ju cash alltid gött att ha/få/se/lukta på.



Piss aut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar