onsdag 21 mars 2012

Amerikansk Got (milk?)

Jag kan sträcka mig till att publicera en bild idag, allt annat är jag för less för att göra.

Återigen en illustration gjord till Liberal debatts nummer om stad/landsbygd. Det är en personlig tolkning av målningen American Gothic av Grant Wood. Det som jag blev nöjd med i den här teckningen är att jag inte använde någon förlaga till kvinnan på bilden. För det mesta brukar jag göra det när jag ritar människor och djur bara för att det är så svårt att få till proportionerna rätt annars. Som ni ser är kvinnans arm lite kort och fingrarna lite korviga, men i övrigt är proportionerna hyfsade. Jag lär mig så smått!



Ha't så kult i era liv! Själv ska jag höka över en uppsatsoutline som jag hoppas ska spontanuppstå ur tomma intet. Inte helt omotiverat att intala sig själv att det skulle kunna ske. The big bang var väl i såna fall mindre troligt att inträffa? Aaah...FML...

2 kommentarer: