torsdag 1 mars 2012

Tvi vale!

Så har man då gått och dragit på sig någon typ av åkomma. Typ flunsan. Det känns som att någon långsamt borrar ett hål i mitt huvud samtidigt som jag ligger och pyr i ett badkar fyllt med potatismos. Det är andra gången jag är sjuk på tre veckor. Mitt immunförsvar kan ta sig i brasan!

Men nu är det väl som det är och eftersom jag tidigare har skrivit att jag inte vill att det här ska bli någon rant-blogg (ångrar redan detta åtagande vilket väl föregående inlägg är ett skriande bevis för) så får jag väl hitta någon annan slags infallsvinkel på hela den här sjukdomsgrejen. Det finns trots allt någotsånär positiva aspekter med att vara krasslig och sängliggande.

Till exempel:


  • Du får försumma studier och arbete till förmån för självömkan.


  • Du får kolla på alla dina favoritserier och filmer hela dagen och hela natten om du vill utan att känna dig skyldig.


  • Du får käka hur mycket glass och annat junk du vill.


  • Du får bossa runt alla i din närhet.


För min del är det alltså som vilken annan dag som helst men med mördande huvudvärk och en oduglig kropp = sämst.com. Nej, fan ta hela den här "tänk positivt"-grejen. Tyck synd om mig!

Innan jag ringer prästen och ber om en sista smörjelse tänkte jag dock tipsa om den just nu fnissigaste bloggen jag vet: http://foodonmydog.tumblr.com/
Det är alltså precis vad det låter som. Någon awesome person har kommit på idén att helt enkelt lägga mat på sin hund och fota det. Roligt och absurt. En utmärkt kombo.

För att hylla hunden Tiger, bloggens stjärna, som står ut med att balansera allt från kungskrabba till stekta ägg på huvudet till förmån för sin ägares egna höga nöje, så har jag ritat en bild på henne. Ja, det blev inget tusch den här gången, men lite målarfärg fick jag dutta dit ändå.



Krya på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar